Sparebanken Sør har i samarbeid med Arendal Næringsforening og Grimstad Næringsforening gleden av å invitere til Næringslivsdagen 2017.

Tema for dagen: HVOR GÅR VEIEN VIDERE?

Store skifter er i ferd med å skje i verdensøkonomien.
Hvilke krefter er det som virker, og hvordan vil dette påvirke oss?

Vi forsøker å få et blikk inn i de kreftene som påvirker Norge og norsk økonomi for 2017 og de kommende år, og prøver å se det i relasjon til enkelte store, sørlandske virksomheter.

KONFERANSIER:
John Brungot har fått det ærefulle oppdraget med å være konferansier på Næringslivsdagen i Arendal. Han er skuespiller og komiker og er nok best kjent fra komiserien «Torsdag kveld fra Nydalen».

FOREDRAGSHOLDERE:

Geir Bergskaug, administrerende direktør i Sparebanken Sør.

Harald Magnus Andreassen jobber i dag som sjeføkonom i Swedbank. Han er utdannet samfunnsøkonom fra universitetet i Oslo. Han har i mer enn 10 år vært kåret til den beste makroøkonomen i finanssektoren, og har i Kapital vært kåret til den beste finansanalytikeren i landet. Harald Magnus er en engasjert og populær foredragsholder som får tilhørerne til å forstå at samfunnsøkonomi er både spennende, viktig og nyttig!

Anne-Grete Ellingsen er CEO i GCE NODE. Hun er utdannet M. Sc. i petroleumsteknologi fra Universitetet i Stavanger. Hun var første kvinne til å ha stilling som plattformsjef i Norge, og sannsynligvis hele verden, da hun ble plattformsjef for Elf i 1982.

Erik Tønnesen er Managing Partner i Skagerak Capital AS, og var en av grunnleggerne av selskapet. Han er utdannet siviløkonom fra BI i Oslo, og har en lang og allsidig bakgrunn fra ledelse innen bank, forsikring og finans.

Jarle Roth er konsernsjef i Arendals Fossekompani. Han tiltrådte stillingen i august 2016. Roth er utdannet siviløkonom ved Norges Handelshøyskole. Han kom fra stillingen som administrerende direktør i Eksportkreditt AS og har tidligere vært visekonsernsjef i Umoe Gruppen. I tillegg er han medlem av styret i Kongsberg Gruppen, Ekornes ASA og bedriftsforsamlingen i Statoil.

Jan Sigurd Otterlei jobber som privat investor med base i Arendal. Han er utdannet sivilingeniør ved NTH i Trondheim. Han er sterkt engasjert i Arendal Fotball og ØIF Arendal.

Velkommen til Næringslivsdagen!

Program for dagen:

BESPISNING
Kl. 11.15 spiser vi lunsj og 15.15 blir det enkel servering.
Kl. 17.30 inviterer vi til bespisning i «Bankgården». Her vil det bli servert nydelig tapas.

FESTAFTEN
Kl. 19.00 inviterer vi til festaften i Kulturhuset med kjente artister som Sigvart Dagsland, John Brungot, Madeleine Ossum, Sebastian Wemmerløv og Eldrid Gorset.
Her gis det anledning til å ta med følge.
Vi serverer velkomstdrink i foajeen fra kl. 18.00.

KONTAKTPERSON
Har du spørsmål vedrørende arrangementet, ta kontakt med Didrik Rannekleiv på tlf. 957 31 110.

PÅMELDING INNEN 25. JANUAR

Påmelding innen onsdag 25. januar til naeringslivsdagen@sor.no (klikk på linken).
NB! Ved påmelding må du opplyse om du ønsker å være med på bespisning i «Bankgården» og/eller festaften i Kulturhuset (oppgi om du kommer med eller uten følge på festaften).

Begrenset antall plasser!

Les mer her: