Det er vel og bra med mange online-tjenester, men av og til setter kunder pris på å komme inn i en butikk. De vil se produktet de ønsker å kjøpe, - og ikke minst snakke med noen om de får trøbbel, sier Richard Larsen i Eracom.

Alle som driver en virksomhet i dag er avhengige av at dataen og telefonen fungerer. Man er på nett «hele tiden», og noen ønsker mobilregningen automatisk integrert i bedriftens lønnssystem. Dette fordi mange i dag bruker telefonen som lommebok, og det er jo ikke sikkert arbeidsgiveren har lyst til å bli belastet for kinobilletter, kule apper eller andre ting som den ansatte kjøper.

- Det er her vi kommer inn i bildet, forteller Larsen og smiler.

Han forteller at Eracom skreddersyr telefonien og nettbaserte tjenester til hver enkelt kunde alt etter hva de ønsker.

- Vi er den lokale utgaven av Telenor sitt hjelpesenter 09000! Om du er kunde hos oss kan du ringe og snakke med en fast kundebehandler, forteller han.

- Hver bedrift og virksomhet er unik. Derfor må vi finne løsninger som dekker behovet til hver enkelt kunde, sier han enkelt.

Sponsoravtale: Eracom har bidratt til å få frem en ny sponsor avtale for Arendal Næringsforening og alle våre medlemmer. Det ble gjort en ny avtale med Telia som er fordelaktig både for foreningen og medlemmene.

- Det vil si at alle medlemmer i Arendal Næringsforening får 25 % i rabatt når de handler og etablerer en mobilløsning fra Telia, forteller han.

- Det er bare å komme innom butikken eller ringe oss, så ser vi hva slags løsninger bedriftene trenger. I tillegg kan de ringe og få opp en mann om det blir trøbbel med dataen, understreker han.

Greit online, men…: Richard Larsen forteller at han har tro på at Eracom vil klare seg i
konkurransen mot alle nettbutikkene som finnes. På nettet kan man få nesten de samme løsningene rett i maskinen, men ikke alle liker å bruke dette.

- Jeg har en følelse av at folk gjerne vil snakke med noen, og da særlig noen de kjenner. I tillegg har jeg inntrykk av at de setter stor pris på å kunne komme inn i en butikk og se varene utstilt før de kjøper. Ikke alle er fortrolig med å handle på nett, sier han nokså bestemt.

Venner som har det gøy: Det er ikke til å unngå at man blir i godt humør når man kommer inn døra til Eracom. Atmosfæren er god, og kommentarene sitter løst.
- Vi i Eracom er egentlig en stor vennegjeng som har drevet en bedrift sammen i nærmere 25 år.

Langsiktighet: Larsen er ikke noen tilhenger av kortsiktighet.

- Jeg liker lange linjer og langsiktige avtaler. Det skaper ro og forutsigbarhet, og man blir kjent med kundene, sier den daglige lederen som omsatte for 21,3 millioner kroner i fjor.

På spørsmålet om hvor Eracom er om ti år, begynner Larsen å le;

- Det spørsmålet er helt umulig å svare på! I en bransje som dette skjer det forandringer i løpet av en sommerferie, - så dette har jeg rett og slett ikke kontroll på, kommenterer han.

Vi ønsker Eracom lykke til videre, og er glade for at de er vår partner som gir gode tilbud til våre medlemmer.

Tekst og foto: Torunn Nerdalen Tinghaug