Om Duvi

Pensjon slik det burde være.

Vi i Duvi ønsker å hjelpe norske arbeidstagere med å få en bedre pensjon, og å skape en enklere hverdag for bedriftene som setter av pensjonspenger til sine ansatte. Ikke minst ønsker vi å gjøre pensjon til noe som er forståelig for deg som forbruker, noe vi mener at tiden er overmoden for. I Duvi setter vi kundeopplevelsen først.

Duvi er et konstruert ord, satt sammen av «du» og «vi». Navnet symboliserer vår ambisjon om å være på lag med deg som kunde. Slik sett er selskapet en ny vind i pensjonsmarkedet, som er preget av vanskelig språk og stor skjevhet i styrkeforholdet mellom kunde og leverandør.

Vår løsning er enkel å forstå og gir våre kunder best mulig pensjon. Rett og slett pensjon slik det burde være.

Duvi fikk konsesjon fra Finanstilsynet i 2015 og lanserte sitt første produkt i januar 2016.  Antall personer som har sin pensjon i Duvi vokser veldig raskt, dette forteller oss at dere setter pris på våre produkter og løsninger.

Les her hvorfor pengene dine er trygge hos Duvi.

Spar tid og penger på enklere og bedre pensjon

Arbeidsgivere kan spare mye tid og penger på å velge en smart pensjonsløsning og samtidig sørge for at de ansatte får en god og langsiktig sparing.

- Bedriftene som velger Duvi Pensjon oppdager at det er mange fordeler med dette. De fleste setter pris på at bedriften får en rimeligere løsning som gir de ansatte et bedre spareprodukt. Men det som overasker mange er hvor enkelt pensjon kan være, sier Odd Arild Lilleaas, Duvi.

Duvi Pensjon er det eneste selskapet som tilbyr automatisk pensjonsberegning til alle bedriftene uansett størrelse. Beregning gjøres på grunnlag av lønnsfilen. Bedriftene slipper å føre manuelle ansattlister og får riktig pensjonssparing med en gang. I og med at faktureringen skjer på etterskudd, slipper bedriften ekstraarbeid med rettinger og får i tillegg en positiv likviditetseffekt.

Veldig dyrt med feil

Duvi ser at minst en fjerdedel av bedriftene som kommer inn til Duvi har avvik i pensjonssparingen. Feilene er mange, det vi ser oftest er at det spares til ansatte som har sluttet, at det brukes feil sparesats eller at det ikke spares til ansatte. Duvi har flere ganger oppdaget store avvik, som over tid blir veldig kostbare, noen på mange millioner kroner. Dette er feil som er veldig unødvendige og lett å unngå.

– I tillegg til ekstraregningen som oppstår når feil skjer, kommer det masse ekstraarbeid og kostnader som følge av administrasjon og konflikter som kan oppstå ved feil sparing. Med Duvi Pensjon slipper man heldigvis å tenke på det, sier Odd Arild Lilleaas, Duvi.

Bedre pensjon

Arbeidsgivere er lovpålagt å spare til sine ansatte og ser på det som en brysom kostnad. Hos Duvi får man ikke bare en enklere og rimeligere løsning for bedriften, men også en bedre og langsiktig spareløsning for de ansatte.

- Når arbeidsgiver sparer penger for sine ansatte, bør man også se på hva man får for pengene. Hos Duvi får de ansatte en langsiktig spareløsning med høy aksjeandel. Forvaltningsfilosofien er den samme som i oljefondet og nå tilgjengelig for alle, sier Odd Arild Lilleaas, Duvi.

• Besøksadresse: Holthes vei 2 4848 Arendal
  • Telefonnummer (bedrift): 920 55 016